Graphic Recording

Graphic Recording jest wielkoformatową, rysunkową notatką ze spotkania, szkolenia czy konferencji.  Graphic recorder „zapisuje” za pomocą rysunku najważniejsze treści wydarzenia, co ułatwia uczestnikom zapamiętanie kluczowych jego elementów.

Ta usługa jest szczególnie przydatna na:
  • Konferencjach,
  • Posiedzeniach zespołów i Zarządów,
  • Burzach mózgów,
  • Debatach,
  • Kick-off meetingach,
  • Spotkaniach strategicznych (budowanie wizji, misji, strategii firmy).

Przykładowe konferencje, gdzie robiłam Graphic Recording: Marketing Summit 2016, Digital University: Future of New Media, Power of Content Marketing, Creative Vibes, Inspiration Day, International Forum of Visual Practitioners.

Przykładowe firmy dla których wykonywałam Graphic Recording:  PKN Orlen, PepsiCo, Danone, DHL, Bank BPH, Wolters Kluwer, Aviva, Leroy Merlin.

Film pokazujący proces powstawania Graphic Recordingu:

Dlaczego warto wykorzystać Graphic Recording?

Ogólne korzyści:
  • Dobrze skomponowane obrazy pomagają podsumować wypowiedzi i zbliżyć uczestników do ważnych wniosków;
  • Graphic Recording pomaga utrzymać uczestników w skupieniu, ponieważ są stymulowani również na poziomie wizualnym;
  • Treści wizualne są przez ludzi zapamiętywane na dłużej – stąd konferencja i każde z wystąpień zostanie na dłużej w głowach odbiorców. Graphic Recording spakowany do PDF może również służyć jako notatka przypominająca najważniejsze elementy konferencji czy spotkania.
Na spotkaniach:
  • Graphic Recording pomaga podejmować lepsze decyzje. Graphic Recorder porządkuje i podsumowuje całą dyskusje na dany temat, dzięki czemu Zespół zyskuje pełen obraz sytuacji. To pozwala podjąć im najlepszą możliwą decyzję nt. strategii, produktu czy komunikacji.
  • Spotkanie / konferencja zyskuje na produktywności. Uczestnicy patrząc na graphic recording widzą co zostało już omówione i dokąd zmierza dyskusja. Dodatkowo pomaga to obudzić kreatywność zespołu, ponieważ patrzą na temat z nowej, wizualnej strony.
  • Zwiększenie zaangażowania grupy. Nie zawsze wszyscy uczestnicy są chętni do brania aktywnego udziału w spotkaniach. Gdy graphic recorder zapisuje wszystkie wypowiedzi, pracownicy mają poczucie że są wysłuchani, co zachęca ich do mówienia więcej.
Na konferencjach:
  • Uczestnicy konferencji, zawsze ochoczo fotografują plansze, udostępniają je potem w Internecie, tagują się na zdjęciach, dyskutują o nim na swoich wallach etc. – co jest także ważne z perspektywy marketingowej i PRowej. Wiedza oraz energia ze spotkania rozprzestrzenia się wirusowo po sieci;
  • Wielkoformatowe plansze postawione potem w miejscu widocznym dla uczestników to także świetny pretekst do networkingu, dzięki czemu uczestnicy mają ten pierwszy temat, którym mogą zagaić rozmowę.

Przykłady mojego Graphic Recordingu:

(niżej) USA, Washington, D.C. – International Forum of Visual Practitioners 2016:

(niżej) USA, austin, TX – International Forum of Visual Practitioners 2015:

Konferencja Digital University: Future of New Media:

Klaudia Tolman Graphic Recording Graphic Recorder 2

Konferencja klienta z branży bankowej:

Stephane-Antiga-Klaudia-Tolman-Visual-Thinking-Graphic-Recording-1200x900

IV Konferencja „Brakujący element Przywództwa. Sukces w Pracy = Sukces w Rodzinie?” organizowana przez Fundację Humanites.pl (tu relacja):

Zapis wykonany „na cztery ręce” w trakcie Bikablo Akademy z Natalią Jadzką Klonowską:

Graphic-Recording-Klaudia-Tolman-Steve-Jobs

Więcej przykładów znajdziesz w Portfolio.

Jeżeli tak samo jak ja widzisz wielką, wzbogacającą wartość z Graphic Recordingu napisz na [email protected] (do mojej asystentki Marty, która odpowiada szybciej niż ja) lub bezpośrednio do mnie: [email protected] (odpowiadam wolniej, bo bywa, że mnie nie ma pod mailem przez kilka dni).

CLOSE
CLOSE

No nie żartuj! Już uciekasz? Zostań jeszcze chwilkę



Klaudia Tolman tańcząca z blachą do pieczenia

Mój banan na twarzy marnieje, gdy opuszczasz moją stronę! Zatrzymam Cię filmikiem, czy prezentami? ☺

Zapisz się na newsletter, będę Cię radośnie obdarowywać:

  • Informacjami o najbliższych szkoleniach i warsztatach,
  • Wiedzą ryślicielską, którą uwielbiam się dzielić,
  • Moimi nowymi pomysłami, projektami i inspiracjami,
  • Poradami jak rysować, gdzie szukać informacji, jakich sztuczek używać.